Neztrácejte čas vymýšlením toho, co pro Vás připravili přední odborníci na pracovní právo!
- Vzory pracovněprávních písemností
- Podrobné komentáře s prolinky do aktuálních právních předpisů
- Upozornění na změny v zákoníku práce
Přes 200 vzorů a formulářů na CD-ROMu zvýší Vaši právní jistotu a bezchybnost při zpracování pracovněprávních písemností podle zákoníku práce. Produkt je určen především pro personalisty, mzdové účetní, majitele a jednatele, advokáty, OSVČ a odborníky v poradenských firmách.
Vybrané vzory týkající se vzniku a ukončení pracovněprávního vztahu jsou přeloženy také do ukrajinštiny.
Vzory jsou zpracovány podle právního stavu účinného k 1. 10. 2023.
Upozornění:
Pro práci se softwarem Vzory pracovněprávních písemností potřebujete takový počítačový systém, který splňuje následující minimální požadavky:
Počítač: PC kompatibilní s IBM
Operační systém: Windows 2000 *), XP*), Vista *), 7*)
Operační paměť: doporučuje se min. 128 MB RAM
Pevný disk: cca. 200 MB volné paměti na pevném disku (závislé na produktu)
Mechanika: CD-ROM nebo DVD-ROM
Některé programy spolupracují s programy skupiny MS-OFFICE (zvláště MS-Word, MS-Excel) a Adobe Reader.
Autoři
Autory tohoto CD-ROMu jsou:
- JUDr. Věra Bognárová
- JUDr. Pavla Hloušková
- JUDr. Anna Janáková
- JUDr. Dušan Srp, Ph.D.
- JUDr. Jan Váha, Ph.D.
- Ing. Antonín Daněk
- Ing. Růžena Klímová
- Ing. Karel Janoušek
- Mgr. Veronika Plešková, LL.M.
Obsah
Celkový obsah CD Vzory pracovněprávních písemností je ke stažení zde.
Proč si produkt objednat
Software je členěn do tematických celků s příslušnými vzory, které jsou doplněny podrobným komentářem a propojeny s aktuálním zněním pracovněprávních předpisů. Každý vzor nabízí možnost další snadné úpravy tak, aby maximálně vyhovoval potřebám Vaší firmy či společnosti.
Na CD-ROMu naleznete:
- vzory a formuláře
- odborný komentář ke každému vzoru s propojením do příslušného právního předpisu
- upozornění na změny v zákoníku práce
- aktuální právní předpisy
Využít můžete také poradenský servis, který je součástí předplatného.
Poradenský servis
V případě, že na svůj problém nenaleznete odpověď na CD-ROMu, můžete využít našeho poradenského servisu. Dotaz zašlete přes formulář na www.pamprofi.cz. Do tří týdnů obdržíte zdarma písemnou odpověď, zpracovanou odborníky z autorského kolektivu. V rámci předplatného jsou zahrnuty bezplatné odpovědi na 4 dotazy ročně.
Ukázka
VÝZVA K ODSTRANĚNÍ NEUSPOKOJIVÝCH PRACOVNÍCH VÝSLEDKŮ
……………………. (uvést jméno a příjmení, adresu zaměstnance)
Věc
Výzva k odstranění neuspokojivých pracovních výsledků
Podle pracovní smlouvy uzavřené dne ……………. pracujete u ……………….. (označení zaměstnavatele) v pracovním poměru jako ……………….. v ……………. (uvést organizační složku, jinou část zaměstnavatele, kde je zaměstnanec zařazen). Ačkoliv Vám jsou ze strany zaměstnavatele vytvářeny odpovídající podmínky pro úspěšné plnění pracovních úkolů, v práci dosahujete neuspokojivých pracovních výsledků, které spočívají v tom, že …………………………………….. (uvést konkrétně, v čem zaměstnavatel spatřuje neuspokojivé pracovní výsledky zaměstnance).
Vzhledem k tomu, že předchozí ústní upozornění na výše uvedené neuspokojivé pracovní výsledky nevedlo k nápravě, vyzýváme Vás k jejich odstranění v době do ………..………
Zároveň Vás upozorňujeme, že pokud byste výše uvedené neuspokojivé pracovní výsledky v určené době neodstranil(a), mohl by s Vámi být rozvázán pracovní poměr výpovědí podle § 52 písm. f) zákoníku práce.
V ………………… dne ……………….
................................................…………………...……………..
razítko zaměstnavatele a podpis statutárního orgánu zaměstnavatele
(podpis zaměstnavatele)
Právní úprava:
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
- 52 písm. f)
Komentář:
Možnost uplatnění výpovědního důvodu podle § 52 písm. f) zákoníku práce, že zaměstnanec bez zavinění zaměstnavatele nesplňuje požadavky pro řádný výkon sjednané práce, přičemž nesplňování těchto požadavků spočívá v neuspokojivých pracovních výsledcích zaměstnance, je podmíněna tím, že zaměstnanec byl zaměstnavatelem v době posledních 12 měsíců písemně vyzván k jejich odstranění a zaměstnanec je v přiměřené době neodstranil. Tato písemná výzva je hmotněprávní podmínkou platného rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z tohoto důvodu.
Přiměřenou dobu stanovenou zaměstnanci k odstranění neuspokojivých pracovních výsledků je třeba určit tak, aby byla odpovídající povaze neuspokojivých pracovních výsledků, které má zaměstnanec odstranit (zejména aby během ní bylo odstranění neuspokojivých pracovních výsledků pro zaměstnance objektivně splnitelné).
Aktualizace
Aktualizace probíhá 2x ročně v závislosti na změnách v legislativě. Díky pravidelným aktualizacím tak budete mít vždy k dispozici právně platné informace.
Poslední aktualizace proběhla v září 2023. Reaguje na novelu zákoníku práce účinnou od 1. 1. 2023.
Vybíráme z obsahu zářijové aktualizace:
Aktuální informace
Kompletní přehled novinek vyplývající z transpoziční novely zákoníku práce 2023/2024
Informační povinnost zaměstnavatele
Novela zákoníku práce přináší podstatné rozšíření a zpřesnění okruhu údajů, o nichž musí být zaměstnanec písemně informován. JUDr. Věra Bognárová pro Vás připravila aktualizaci stávajícího vzoru a přidala dva nové:
- Informace zaměstnavatele zaměstnanci vysílanému na území jiného členského státu Evropské unie k výkonu práce v rámci nadnárodního poskytování služeb podle čl. 56 Smlouvy o fungování Evropské unie
- Informace zaměstnavatele zaměstnanci vysílanému na území jiného státu
Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
Novela přinesla zásadní změny v úpravě právních vztahů vznikajících na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. Zavádí povinnost zaměstnavatele určit zaměstnanci rozvrh pracovní doby i v dohodách o pracích konaných mimo pracovní poměr, Využijte aktualizované vzory:
- Dohoda o provedení práce – varianta pro jednotlivý pracovní úkol s možností odstoupení
- Dohoda o provedení práce – opakovaná činnost
Nová pravidla pro práci na dálku
Výkon práce na dálku je podle novely možný jen na základě písemné dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Pokud zaměstnavatelé doposud dohodu o práci na dálku písemně sjednánu nemají, musí tak učinit do jednoho měsíce po nabytí účinnosti novely. To však není jediná změna. V komentářích ke dvou variantám dohody o práci mimo pracoviště zaměstnavatele naleznete detailní výklad všech nových pravidel.
Další nové vzory
- Žádost zaměstnance pečujícího o dítě o obnovení nebo částečné obnovení rozsahu původní týdenní pracovní doby podle § 241 odst. 3 ZP
- Vyhovění žádosti zaměstnance pečujícího o dítě o obnovení nebo částečné obnovení rozsahu původní týdenní pracovní doby podle § 241 odst. 3 ZP
Multilicence
Příplatek za poskytování multilicencí:
Počet uživatelů | Aktivace multilicence | Příplatek ke každé aktualizaci |
---|---|---|
2 - 5 | 2 000,- Kč | 1 000,- Kč |
6 - 15 | 4 000,- Kč | 2 000,- Kč |
16 - 25 | 8 000,- Kč | 4 000,- Kč |
Vaše otázky ohledně tohoto produktu zodpoví:
Věra Šimonová - simonova@dashofer.cz